pondělí 25. června 2012

Nemám žádné jméno - recenze



Informace o knize
Autor: Dagmar Hilarová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 96
Anotace: Bohužel, díky své důvěřivosti a částečně neznalosti holandského jazyka, přijala nabídku Miep Diekmannové, která projevila zájem vydat tyto její zápisky v Holandsku. Knihu ovšem vydala pod svým jménem. Tímto svým činem Miep Diekmann hrubě porušila Chartu PEN. Přesto, že jde o loupež rukopisu - byla této knize udělana již 3 významná ocenění. Konečně tedy po více než 30 letech, vychází autorské dílo Dagmar Hilarové v českém jazyce, jak si to vždy přála.

Seznámení s knihou
     K této skvělé knize, na kterou dlouho nezapomenu, jsem se dostala jako k recenznímu výtisku od Fragmentu (ještě jednou moc děkuji). Na tuto knihu jsem byla doopravdy hodně zvědavá, protože mě tato historická doba zajímá a mám před ní respekt. Ty hrůzy, které se tenkrát děly, poznamenají i v dnešní době snad každého z nás. I když je to už tolik let, na ty hrůzy se zapomenout nedá.
Tato kniha je plná emocí. Při čtení pláčete, fandíte hrdinům a kroutíte nepochopitelně hlavou nad tím, proč  byla doba tak krutá a proč se Němci chovali tak, jak se chovali. Proč umřelo tolik lidí zbytečně??



Postavy
    Hlavní hrdinka Dagmar je obyčejná zamilovaná dívka, která dospívá a žije svým životem. Bohužel však žije v kruté době a tak je nucena odjet do koncentračního tábora, kde rychle dospěje. To prostředí je v knize opravdu perfektně přiblíženo a myslím si, že kniha Vás obohatí o mnoho zajímavostí.
K samotné knize bych určitě dodala ještě to, že je víc než jen skvělé, že byla konečně vydaná v ČR. Škoda, že se toho Dagmar již nedožila. Je opravdu strašné, čím vším si prošla a to, že se nedožila českého vydání je opravdu smutné (i když jsem pevně přesvědčena o tom, že teď se na nás někde seshora dívá a usmívá a je ráda za to, že si lidé konečně mohou její knihu přečíst v jejím rodném jazyce).


Klady

  • Fakta a historie - v knize se dozvíte, jaká byla doba. To beru za obrovské plus. Knížka Vám dá opravdu hodně.
  • Příběh normální mladé holky - hrdinka je mladá dívka, tím pádem se její příběh opravdu hodně dobře čte, protože se do ní může vcítit mladá generace. (ovšem kniha se určitě bude líbit i starším věkovým hranicím).
Zápory
  • Dá se této knize něco vytknout? Ne.. V knize je jen a jen pravda. Doba byla krutá.
Videorecenze


Celkové shrnutí
     Knihu si přečtěte už jen proto, že dle mého názoru patří k takovému všeobecnému vzdělání. Dozvíte se  spoustu informací a uvědomíte si, že je dobré vážit si toho, co člověk má, protože nikdy nevíte, kdy o všechno přijdete.. Je to příběh jedné dívky, která se narodila v kruté době..
Mé hodnocení: 5 hvězdiček

5 komentářů:

  1. Jo, to já taky:P horory jsou nejvíc:D

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem o této knize přemýšlela (že bych si nechala zaslat recenzní výtisk), nakonec jsem si vybrala něco jiného. Četla jsem Deník Anny Frankové a myslím, že to je něco podobného a také ještě Hanin kufřík. Je to hrozné, co se v té době dělo, my si to ani neumíme představit.
    Jinak díky za pochvalu. A ehm...odběr novinek? Jak to funguje? :) Ještě jsem asi neměla tu čest se s tím seznámit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme tyhle knihy četla.Je to hrůza.

      Vymazat
  3. Určitě si Annu Frankovou přečti.
    Jinak ten odběr už chápu, akorát mám takový problém, že mi to nejde vložit do menu, vždy tam můžu mít jen jednu položku. Takže tam chvíli nechám ten odběr a pak tam dám zase volitelný box v menu, tak si tam kdyžtak napiš mail a pak mi napiš, že jsi ho tam napsala, ať tam můžu dát zase volitelný box...jinak nevím, proč mi to nejde, zkusím to třeba zase zítra dám tam to i to ;).

    OdpovědětVymazat
  4. Tak už se mi blog umoudřil, takže už je to ok a odběr novinek je pod menu ;).

    OdpovědětVymazat

Moc Ti děkuji za komentář! Vždycky mi udělá radost :))
Můžeš mi také napsat na můj mail: rodawzknihankova@gmail.com